زبان انگلیسی نوجوانان رده اول

زبان انگلیسی نوجوانان رده اول
18اردیبهشت

زبان انگلیسی نوجوانان رده اول

دوره زبان انگلیسی (نوجوانان رده اول 11 تا 13 سال)

(Family and friends books)

مجموعه کتاب‌های جذاب و کاربردی Family & Friends(2nd edition) که یکی از متد‌های قوی در آموزش زبان کودکان به شمار می‌رود توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب‌ها با ساختاری مشخص، بصورت گام به گام و با استفاده از تصویرسازی های مناسب و خلق موقعیت‌های مختلف آموزش انگلیسی را برای کودکان رده سنی 11 تا 13 سال بسیار دلپذیر کرده است.

امروزه يكي از دغدغه هاي مهم خانواده‌های ایرانی آموزش زبان انگليسي فرزندانشان بصورت صحیح و اصولی ميباشد. همانطور كه ميدانيد انگليسي زبان رسمي ٥٣ كشور است و از هر ٥ نفر يك نفر قادر به صحبت با اين زبان مي‌باشد.  بايد اين نكته را درنظر داشته باشید كه دانستن يك زبان به غير از زبان مادري قدرت ذهنی فرزندان را به طور چشمگيري افزايش ميدهد و آنها را با فرهنگ و ملل مختلف در سراسر دنيا آشنا ميكند.

از طرفي دانستن زبان انگليسي بخصوص براي خانواده‌هايي كه قصد مهاجرت دارند بسيار حائز اهميت است زيرا اگر فرزندانشان به اين زبان مسلط باشند امكان ادامه تحصيل در بسياري از مدارس درسراسر جهان را داشته و ميتوانند در مناسب ترين مدارس و بهترين دوره‌هاي آموزشي در دنیا ورود نمایند.

 

 

دوره‌های جذاب Family & Friends

 

دوره هاي آموزشي نوجوانان در همکلام Family & Friends از انتشارات دانشگاه آكسفورد ميباشد. اين مجموعه شامل ٧ سطح ميباشد  که در آموزشگاه زبان همکلام از کتاب استارتر تا کتاب 5 تدریس می شود. هر سطح از اين مجموعه شامل يك كتاب اصلي، كتاب تمرين و منابع كمك آموزشي آن كه شامل  Grammar Friend، چندين كتاب داستان، فلش كارت و فايل صوتي ميباشد.

دوره  Family Starter 

 این کتاب مناسب برای زبان آموزانی است که با حروف زبان انگلیسی آشنایی ندارند. هدف اصلی این دوره تقویت مهارت خواندن و نوشتن جمله و آماده سازی برای ورود به کتاب اصلی Family and Friends 1 میباشد. دقت داشته باشید که مدرسین همکلام حتی در سطوح پایین در کلاس کاملا به انگلیسی صحبت میکنند که گوش زبان آموزان از همان ابتدا با این زبان آشنا شود.

 

 

‌ دوره  Family & Friends 1

در این کتاب زبان آموزان به ساختن جمله های کوتاه تسلط پیدا میکنند و قادر خواهند بود به سوالاتی که مربوط به موضوعات درس است پاسخ دهند. زبان آموزان پس از اتمام این کتاب قادر خواهند بود درباره چیزهای مورد علاقه خود (رنگ ورزش میوه غذا و…) خانواده و مکان ها و مشاغل درباره داشته های خود (have got/has got) و درباره  توانایی های خود (can/cant) صحبت کنند. 

در این دوره علاوه بر نکات قبلی، استفاده از فلش کارت  (flash card) بسیار توصیه میشود زیرا یادگیری لغت با استفاده از این روش بسیار سریع و انگیزشی است و حافظه تصویری زبان آموز را تقویت می‌کند. 

 

دوره  Family & Friends 2 

 

در این کتاب تسلط زبان‌ آموزان بر مهارت گفتاری speaking  بیشتر خواهد شد. زبان‌آموزان دو زمان اصلی حال ساده (present simple)  و حال استمراری (present continuous) را میخوانند و تقریبا در اواخر این کتاب مروری بر زمان گذشته ساده (past simple)  فعل (to be (was & Were  خواهد شد. پس از اتمام کتاب زبان آموزان قادر خواهند بود درباره‌ موضوعاتی چون اوقات فراغت، حیوانات و فعالیت‌های مورد علاقه، آب و هوا، استفاده از جملات امری و همچنین درباره لباس و افعال حرکتی (Action verbs)  صحبت کنند. بنابراین پس از پایان این کتاب انتظار می‌رود که زبان آموزان جمله‌های کاملتری بسازند و درباره‌ اطرافیان و موارد علاقه خود صحبت کنند.

 

دوره Family & Friends 3

در اين مقطع زبان آموزان مهارت گفتاري خود را پيش از پيش تقويت ميكنند، درباره  موضوعات مورد علاقه خود با ديگران به گفت و گو بپردازند و همچنين قادر خواهند بود درباره يك روز عادي خود(Daily Routines)  صحبت كنند و بنويسند. پس از پايان اين كتاب زبان‌آموزان تسلط بيشتري بر زمان حال ساده (با استفاده از قيدها) خواهند داشت، تسلط بيشتري بر زمان حال استمراري به صورت پرسش و پاسخ پيدا خواهند كرد و همچنين با زمان گذشته ساده افعال با قاعده (Regular verbs) بيشتر آشنا ميشوند.

دوره  Family & Friends 4

 

در اين مقطع زبان‌آموزان تسلط كامل بر زمان حال ساده و استمراري به همراه تشخيص تفاوت اين دو زمان پيدا خواهند كرد. مروري مجدد بر زمان گذشته ساده افعال باقاعده و بي قاعده (Irregular verbs) به صورت سوال و جواب خواهد شد. دراين كتاب زمان آينده (will) ، زمان حال كامل (present perfect)   و گذشته استمراري (past continues) آموزش داده ميشود.

 

 

دوره   Family & Friends 5

در اين كتاب ها زبان‌آموزان مروري كوتاه بر زبان هاي مختلف دارند، كاربرد used to ، انواع زمان آينده، جملات نقل قول (reported speech) و جملات شرطي و مجهول را ياد خواهند گرفت. در پایان این کتاب زبان‌آموزان در سیستم آموزشی همکلام مجاز به ورود به دوره‌های بالاتر با مجموعه کتابهای connect خواهند بود. 

 

نظرات

آخرین دوره ها

زبان انگلیسی نوجوانان رده دوم

زبان انگلیسی نوجوانان رده دوم

دوره ي آموزشي جوانان دوره اي است متناسب با سنين جوانان تا16 سال، اين دوره ي آمريكايي چهار مهارت زبان (Listeni...

زبان انگلیسی نوجوانان رده اول

زبان انگلیسی نوجوانان رده اول

مجموعه کتاب‌های جذاب و کاربردی Family & Friends(2nd edition) که یکی از متد‌های قوی در آموزش زبان کودکان به شما...

زبان انگلیسی(کودکان)

زبان انگلیسی(کودکان)

کتاب های آموزشی First Friends، دوره سه سطحی برای زبان آموزان مبتدی است که یادگیری زبان انگلیسی و الفبای لاتین ...